Dálnice ve Francii - poplatky, rychlost, praktické rady

Evropa

Přidal susmevempoevrope, dne 26. 12. 2018,  0x


Francie je úžasná země, kde si na své přijde doslova každý. Najdete tu až do nebe vysoké horské štíty, dlouhá pobřeží a moře bez konce i města plná dávných historických památek, kulturního života i pestré zábavy. Neváhejte, sedněte do auta a vyrazte poznávat svět.


My vám řekneme, jak se ve Francii jezdí, a na co byste si měli dát pozor. Nezapomeneme ani na to, kolik vás cestování po Francii bude stát. Nejlevněji vás cesta do Francie vyjde přes německé dálnice už jenom proto, že používání dálnic v Německu je zadarmo. Alespoň zatím. Ve Francii už se za dálnice platí a to formou mýta. Kromě podrobné analýzy cen pohonných hmot a nejrůznějších poplatků byste se měli rovněž zajímat o místní pravidla silničního provozu, která se od těch našich lehce liší.  

Pravidla silničního provozu ve Francii

Po německých dálnicích se můžete řítit libovolnou rychlostí. Zdejší pravidla jsou více než benevolentní. Vždy ale dbejte na zásady bezpečné jízdy, zohledněte své zkušenosti jakožto řidiče a aktuální povětrnostní podmínky. Vždy je lepší dorazit o hodinu později než vůbec.


Francie už tak benevolentní není, a proto při přejezdu hranic sundejte nohu z plynu a uberte rychlost. Francie má řadu omezení týkajících se maximální rychlosti, které souvisí například s povětrnostními podmínkami, jako je déšť či mlha. Vliv má ale také věk a zejména praxe řidiče.


Rychlostní limity ve Francii: 

  • Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích - 130 km/h, v případě deště 110 km/h, řidiči s praxí kratší 2 roky 110 km/h; autobusy mohou jet nejvýše 100 km/h; v případě mlhy s viditelností pod 50 metrů je max. rychlost 50 km/h
  • Nejvyšší povolená rychlost mimo město - 90 km/h; na dálničních obchvatech lze jet až 110 km/h, v okruhu kolem Paříže max. 80 km/h; řidiči s praxí musí dodržovat hranici 80 km/h (na dálničních obchvatech 100 km/h); autobusy nesmí překročit hranici 100 km/h a mopedy 45 km/h; za deště lze jet nejvýše 80 km/h a mlhy s viditelností 50 metrů pak 50 km/h
  • Nejvyšší povolená rychlost ve městech - ve městě je povolenou jet 50 km/h, mopedy pak 45 km/h


Pozor si dejte na řízení pod vlivem alkoholu. Ve Francii je na rozdíl od nás povolené určité množství. U řidičů s praxí začínajících řidičů je tolerováno 0,5 promile. Profesionální řidiči nesmí překročit 0,2 promile.


V povinné výbavě musíte mít oranžovou reflexní vestu a výstražný trojúhelník (lékárnička a hasící přístroj nejsou povinné). Povinné není denní svícení ani zimní pneumatiky. 

Poplatky za dálnice ve Francii

Stejně jako ve většině zemí jsou dálnice ve Francii zpoplatněny. Podobně jako v Itálii a Chorvatsku se zde platí mýto, které se vybírá prostřednictvím tzv. mýtných bran. Vedle dálnic jsou zpoplatněny i některé mosty a tunely. Výše poplatků se odvíjí od typu vozidla a celkové ujeté vzdálenosti. Mýto jsou povinni platit řidiči osobních vozidel, motocyklů, autobusů i nákladních automobilů.


Mýtné na francouzských dálnicích lze platit v hotovosti, kartou nebo prostřednictvím systému pro elektronickou platbu mýtného (Télépéage Liber-t). Zpravidla ho používají občané Francii, zapůjčit si jej ale můžete i v ČR. Vyhnout se placení dálničního mýta nemá smysl. Francii má velmi hustou dálniční síť, která značně urychluje cestování po Francii.


Seznam všech placených úseků ve Francii: 

  • A1 Paris – Lille
  • A2 Combles – Belgie A7
  • A4 Paris – Strasbourg
  • A5 Paris – Langres
  • A6 Paris – Lyon (Autoroute du Soleil)
  • A7 Lyon – Marseille (Autoroute du Soleil)
  • A8 Aix-en-Provence – Menton (Le Provençale)
  • A9 Orange – Španělsko AP-7 (La Languedocienne)
  • A10 Paris – Bordeaux (L’Aquitaine)
  • A11 Ponthévrard – Nantes (L’Océane)
  • A13 Paris – Caen (Autoroute de l’Ouest)
  • A14 La Défense – Orgeval
  • A15 L’Ille-de-France – Cergy-Pontoise
  • A16 L’Isle-Adam – Belgie A18 (L’Européenne)
  • A19 Sens – Courtenay – Artenay
  • A20 Brive-la-Gaillarde – Montauban (L ’Occitane)
  • A22 Villeneuve d’Ascq – Belgie A14
  • A23 Villeneuve d’Ascq – Valenciennes
  • A26 Calais – Troyes
  • A27 Villeneuve d’Ascq – Belgie A8
  • A28 Abbeville – Rouen -Alençon – Tours
  • A29 Saint-Quentin – Beuzeville
  • A30 Uckange – Belgie A28
  • A31 Toul – Dijon – Beaune
  • A34 Reims – Sedan
  • A35 Německo – Strasbourg – Švýcarsko A3
  • A36 Ladoix-Serrigny – Mulhouse (La Comtoise)
  • A39 Dijon – Bourg-en-Bresse (L’autoroute verte)
  • A40 Mâcon – Mont-Blanc
  • A41 Švýcarsko A1 – Grenoble
  • A42 Lyon – Pont d’Ain
  • A43 Lyon – Aiton – Modane
  • A46 Villefranche-sur-Saône – Rillieux-la-Pape – Communay
  • A47 Chasse-sur-Rhône – Saint-Chamond
  • A48 Bourgoin-Jailleu – Grenoble
  • A49 Moirans – Romans-sur-Isère
  • A50 Marseille – Toulon
  • A51 Claix – Col du Fau
  • A51 Marseille – Gap
  • A52 Chateaneuf-le-Rouge – Aubagne
  • A54 Nîmes – Salon-de-Provence
  • A57 Toulon – Le Cannet-des-Maures
  • A61 Narbonne – Toulouse
  • A62 Toulouse – Bordeaux
  • A63 Bordeaux– Španělsko AP-8
  • A64 Toulouse – Briscous
  • A65 Langon – Pau
  • A66 Toulouse – Pamiers
  • A68 Toulouse – Montastruc-la-Conseillère
  • A71 Orléans– Clermont-Ferrand
  • A72 Saint-Étienne – Nervieux
  • A77 Rosiers – Cosne-sur-Loire
  • A81 Le Mans – La Gravelle
  • A83 Nantes – Niort
  • A85 Corzé – Vierzon
  • A86 tunel Duplex
  • A87 Angers – La Roche-sur-Yon
  • A88 Falaise – Sées
  • A89 Bordeaux – Lyon



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.